torstai 1. lokakuuta 2015

Hengityksen tasailua



Olo on jo vähän rauhoittunut, mutta hengitys vaatii vielä pientä tasaamista. Sitä ei kuitenkaan voi kovin pitkään harrastaa, sillä eiköhän se kiihdy taas lauantaina. Silloin olen Turun kirjamessuilla, joilta en ole ollut pois kertaakaan. Ei sieltä voi. Minulla ei ole siellä lava-aikaa, mutta olen tavattavissa ja kuultavissa kahdella osastolla.

Klo 12 Suomen nuorisokirjailijoiden osasto A18 Histamiinia lukemassa. Ehkä yritän laulaakin, mutta toivottavasti en.

Klo 13 Robustos Kustannuksen ja parin muun yhteisosastolla A10 kertomassa kirjasta Voidaan kutsua ulkopuolelle lain. Jos siis joku pysähtyy kuuntelemaan tai juttelemaan tai mitä vain, mutta siellä olen ja odotan niin pal kauhiast, että joku tulisi.

Klo 15.50 nuorisokirjailijoiden osastolla Vedetään hatusta. Siellä taas odotan sydän innostuneesti väpättäen myös hatun anteja Mervi Heikkilän ja Merja Mäen kanssa. Heidän sydänväpätyksensä tilaa en tosin osaa arvailla, mutta veikkaan meillä olevan ihan mukavaa.

Ulkona sataa lempeästi. Viime viikolla olin niin rajussa sateessa, että sellaista en ole ennen kokenut. Me olimme veden päällä, mutta lähistön pikku kaupungissa parikymmentä autoa surffaili vuorelta syöksyvän veden mukana alas katuja yhteen läjään. Sade oli onneksi pahimmillaan aamupuolella yötä, joten henkilövahingoilta vältyttiin.

Turussa tavataan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti